Koodikaardid kaovad ajalukku juba 4. veebruaril
Umbes kaks aastat tagasi, 2017. aasta alguses, kui rohkem kui pooled SEB kliendid olid kasutanud Internetipanka sisenemiseks paroolikaarti, alustas SEB teavitustööga koodikaartide sulgemisest. 2018. aasta alguses jätkas SEB protsessi klientide ümbersuunamiseks koodikaartidelt uutele autentimisvahenditele, informeerides perioodiliselt oma kliente ülemineku vajadusest. Uue sobiva autentimisvahendi leidmiseks andsime igale kliendile kaks kuud ning pakkusime toetust uue lahenduse valimisel.
Taoline plaanipärane ja sujuv lähenemine võimaldas meil teenindada kliente kontorites ilma suurte järjekordadeta ja hoida teised pangakanalid, nagu telefon ja Skype, päringuteks kättesaadavad.
Täna, umbes kaks nädalat enne tähtaega, kui koodikaardid lõpetavad eksisteerimise Eesti panganduse maastikul, on selle vananenud autentimisvahendi kasutajaid SEBs vähe alles jäänud – ca 2900 klienti kasutab veel aktiivselt koodikaarti, mis on kokku ca 1,5% kõigist klientidest.
Autentimisvahendite populaarsuse jaotus on alljärgnev:
- ID-kaarti kasutab 39% panga klientidest
- Smart-ID – 25%
- Mobiil-ID – 21%
- PIN-kalkulaator – 13,5%
„Inimesed mõistavad, miks muutus on vajalik, mistõttu saime suure muutusega hakkama sujuvalt ja õigeaegselt. Ülemineku ajal tundsime väga suurt meedia teavitustöö tuge ja see aitas protsessile väga palju kaasa. Täname kõiki SEB kliente, kes on pühendanud oma aega uue autentimisvahendi valimiseks. Eesti panganduse seisukohalt on tegu tähtsa sammuga parima digitaalse turvalisuse suunas,“ kommenteeris Balti e-kanalite infoturbe juht Heigo Tark.