SEB: eestlaste kulud kasvasid möödunud aastal enim aktsiisi ja vaba aja veetmisega seotud kaubagruppides
SEB 2018. aasta kliendibaasi analüüs näitas olulist kasvu mitmes eratarbimisega seotud valdkonnas. Umbes 30% võrra on kasvanud eestlaste kulutused kiirtoitlustusele ja sama palju alkoholile; ligi 20-protsendilist kasvu näitasid kulutused automaattanklakettides ning majutusasutustes.
Kogumahus on eestlaste kaardimaksetehingud kaupade ja teenuste eest aastaga tublisti kasvanud. Kahanemist ei toimunud üheski suuremas kaubagrupis, küll aga kasvasid vähem ehitusmaterjalide ja elektroonikakaupade ostumahud, samuti ka kruiisilaevandusega seotud teenuste ostud.
„Kütused ja alkohol on kaks kaubagruppi, mille hinda aktsiisitõus kergitas, seetõttu on kulude kasv nendes kaubagruppides üsna loogiline. Kuna palgatöötaja vaatevinklist on majanduse olukord pikemat aega väga hea olnud (meil on olnud kõrge tööhõive ja kiire palgakasv), siis pole üllatav, et inimesed kulutasid rohkem ka vaba aja sisustamisele, harrastustele ja meelelahutusele, nagu väljas söömine ja reisimine. Ka alanud aastal me suurt tarbimise langust ei oota,“ kommenteeris SEB juhatuse liige Ainar Leppänen.
Eestlaste kulutused toidule ja laiatarbekaupadele on aastaga keskmiselt kasvanud umbes 8% võrra. 13-protsendilist kasvu näitasid ööklubide ja baaride müügimahud, riietest kasvasid enim kulutused naiste riietele – +14%. Andmed on võetud SEB kliendibaasi 2018. aasta kliendibaasiuuringust, mis põhineb SEB Eesti deebet- ja krediitkaardivaldajate tehtud tehingutel.
Lisainfo:
Julia Piilmann
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 665 5340
GSM +372 5124 808
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post julia.piilmann@seb.ee