E-ostlemisest on kujunenud eestlastele harjumus
SEB Eestis, Lätis ja Leedus korraldatud e-kaubanduse uuring tõi välja, et ostlemine e-kanalites on saamas Balti riikide elanikele harjumuseks. 88% Eesti elanikkonnast tellib kaupu e-kanalitest regulaarselt ning vaid 12% vastanutest kinnitas, et ei tee seda.
Eestis teostavad e-oste vaid mõni kord aastas 37% elanikkonnast, mitu korda kuus 42% ning väga tihti 10% elanikkonnast. Ostu sooritamiseks kasutatakse pangalinki 50% juhtudest, kuid uue funktsiooniga deebetkaardid (25%) ja krediitkaardid (17%) on samuti populaarsed. Eestlaste peamised e-ostlemise kanalid on suured rahvusvahelised ostuplatvormid, nagu Alibaba, Aliexpress ja Amazon, kust tellib kaupu 52% Eesti elanikest. Kohalikke kaubamärke ostavad internetist 46% vastanutest ja usaldus nende kanalite vastu püsib võrreldes ülemaailmsete kanalitega väga kõrgel tasemel.
„E-kaubanduse populaarsus ja selle kasv on Eesti klientide seas olnud viimastel aastatel kaks korda kiirem kui maailma keskmine ning on ulatunud 30%-ni aastas. See näitab selgelt, et inimesed usaldavad e-kanaleid ja väärtustavad hüvesid, mida elektroonilised ostud pakuvad. Peamiste põhjustena, miks internetist kaupu tellitakse, on inimesed nimetanud hea hinna ja kvaliteedi suhte ja kauba valimise mugavuse,“ kommenteeris e-kaubanduse arenguid SEB erakliendi panganduse divisjoni juht Sille Hallang.
Vastavalt uuringu tulemustele internetioste ajendab 16% juhtudest sooritama sõbra või tuttava soovitus, ligi 10% juhtudest reklaam ning 7% juhtudest sotsiaalvõrgustikud ja seal kajastatud reklaam.
SEB e-kaubanduse uuring korraldati SEB Eestis, Lätis ja Leedus koostöös Norstatiga 2019. aasta kevadel. Uuringust võttis osa rohkem kui 3000 inimest, nende seas üle 1000 eestimaalase.
Lisainfo:
Julia Piilmann
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 665 5340
GSM +372 5124 808
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post julia.piilmann@seb.ee