E-kaubandusega seotud negatiivne kogemus e-ostlemise populaarsust ei pidurda
SEB andmetel on viimaste aastate jooksul eestlaste e-kanalites sooritatud ostude arv igal aastal kasvanud vähemalt 30%, ületades rahvusvahelist kasvunumbrit kaks korda. Vaatamata sellele, et SEB uuringu põhjal on kaks kolmest e-kaubanduse kliendist toonud välja e-kaubandusega seonduva negatiivse kogemuse, teeb ikkagi ligi 90% vastanutest e-kanalitest regulaarselt oste ning ostlemise mahud kasvavad iga aastaga.
E-kaubanduse peamisteks miinusteks nimetasid Eesti vastajad liiga pika tarneaja (43%) ja selle, et kätte saadud toode ei vasta varasemale kirjeldusele (40%). 7% vastanutest kurtsid, et ei saanud tellitud kaupa tagastada ja 6% vastanutest arvavad, et nad on langenud pettuse ohvriks. Vaatamata nendele negatiivsetele kogemustele on eestlaste usaldus internetikanalite vastu üsna kõrge – 80% vastanutest üldiselt usaldavad e-kaubanduskanaleid, 8% vastanutest kinnitasid, et usaldavad e-kaubanduskanaleid täielikult.
„Oskus digitaalsete kanalite kaudu osta on tänapäeval väga kasulik oskus. See suurendab inimese valikuvõimalusi, võimaldab ostusid mugavalt ja soodsamalt sooritada. 86% eesti inimeste arvates aitab e-ostlemine kokku hoida aega ning 26% arvates saavutada parimat hinna ja kvaliteedi suhet. Kuid nii nagu igas kiiresti arenevas valdkonnas, pakutakse ka e-kaubanduses aeg-ajalt lahendusi, millest kõik ei pruugi olla usaldusväärsed, ning ka sellega peab iga e-ostleja arvestama. Osta tasub e-kaupmeestelt, kelle lahendused on turvalised ja usaldusväärsed,“ kommenteeris e-kaubanduse arenguid SEB juhatuse liige Ainar Leppänen.
SEB e-kaubanduse uuring korraldati SEB Eestis, Lätis ja Leedus koostöös Norstatiga 2019. aasta kevadel. Uuringust võttis osa rohkem kui 3000 inimest, nende seas üle 1000 eestimaalase.
Lisainfo:
Julia Piilmann
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 665 5340
GSM +372 5124 808
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post julia.piilmann@seb.ee