SEBs on kahe aastaga tööl olnud üle 20 roboti
Hetkel teeb SEBs tööd 18 robotit. Alates 2017. aastast on pangatööd kokku teinud 23 robotkolleegi, kellest 5 on tänaseks oma ülesanded edukalt täitnud ja töö lõpetanud. SEB kontsernis aga töötab täna kokku üle 150 robotkolleegi.
Robotid teevad tööd 24/7 ja täidavad enamasti rutiinseid igapäevaseid ülesandeid, näiteks andmete registreerimise ja haldamise valdkonnas. Robotite näol on tegemist konkreetsete, selgelt piiritletud ülesannete täitmiseks loodud programmidega, mis teevad igapäevast ja –öist tööd virtuaalses keskkonnas pangaserverites. Hetkel aitavad robotikolleegid SEB Baltikumis ära teha umbes 5–6 inimese töö.
„SEBs alustati robotkolleegide ’tööle võtmisega’ 2016. aastal. Selleks valisime operatsioonide valdkonnas välja mõned inimeste jaoks kohati liiga rutiinsed ja monotoonsed ülesanded, millega robotid võiks sama hästi või paremini hakkama saada kui inimesed. Robotite tööle rakendamisega ei kaotatud töökohti, küll aga tekkis töötajatel rohkem aega pühenduda sisulisele, arusaamist ja tõlgendamist vajavale tööle, mida robotid teha ei oska, ja mis muudavad töö töötajate jaoks huvitavamaks ja sisukamaks ning aitavad ka ettevõtte jaoks luua rohkem lisaväärtust. Nii nagu robotniidukid või robottolmuimejad, nii võimaldavad ka pangarobotid säästa oluliselt inimeste ja ettevõtte aega, olles muu hulgas valmis töötama kellaajast ja nädalapäevast sõltumata, “ kommenteeris robotite projekti senist kulgu SEB juhatuse liige Ainar Leppänen.
Selleks, et rutiinseid töid robotiseerida, on SEBs loodud kindel protseduur, millesse on kaasatud nii üksused ja inimesed, kes soovivad, et robotid neil tööd teha aitaksid, kui ka arendajad, kes aitavad inimeste soovi ellu viia.
„Robotiseerimine eeldab tavaliselt mingi töölõigu detailselt analüüsi ja samuti töövarjutamist, et arendajad saaksid robotiseerimisele kuuluva töö sisust ja protsessist täielikult aru. Ja isegi, kui selle käigus ilmneb, et konkreetset töölõiku ei ole mõtet või ei saa robotiseerida, siis tuleb analüüsi käigus tihti välja see, et ometi on seda võimalik lihtsamaks, tõhusamaks ja kiiremaks muuta töötaja enda jaoks – ja ka see on SEB robotiprojekti eesmärk,“ võttis Ainar Leppänen teema kokku.
Lisainfo:
Julia Piilmann
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 665 5340
GSM +372 5124 808
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post julia.piilmann@seb.ee