SEB uuring: kindlustus aitab arvete tasumisel ning korvab sissetuleku kaotuse
Kolmes Balti riigis kindlustusteenuse klientide seas läbiviidud uuring näitas, et kindlustust valides on põhiline soov saada kindlustunne haigestumise või vigastuste korral.
Küsitlusele vastates põhjendati kindlustuse valikut ning toodi välja, et haigestumise või vigastuse korral aitab kindlustus arstiarvete tasumisel või korvab sissetuleku kaotust. Teisel kohal oli rahaline kindlustunne, kui midagi ootamatut juhtub ning kolmandaks toodi välja, et perel oleks piisavalt raha, kui kindlustatu sissetulekuga arvestada ei saa.
Kuidas hüvitist saab?
Kui kindlustus on juba sõlmitud, siis enamasti Eesti klientidel täiendavaid küsimusi enam pole. Info oma kindlustuse kohta leitakse mugavalt internetipangast.
Kõigis kolmes Balti riigis oli teatud vastajate grupp, kes tundis aga muret, et raskes olukorras võib kindlustusseltsilt hüvitise saamine olla keeruline.
Klientidele hüvitatakse kõik kahjujuhtumid, mis vastavad kindlustustingimustele. Hüvitise maksmisest keeldutakse kui juhtum tingimustele ei vasta – näiteks siis, kui lepingus on valitud õnnetusjuhtumi kaitse, kuid hüvitist taotletakse haiguse eest. Kindlustus katab sel juhul vigastusi, mitte haigusi, nagu selja- või liigesevalu või viirushaigused, näiteks gripp. Internetipangast saab kontrollida, millised kindlustuskaitsed on valitud.
Kahjuteate saab mugavalt esitada internetis, see võtab vaid mõne minuti. 83% klientidest, kes on kahjukäsitlusega kokku puutunud, soovitavad SEB kahjukäsitlust pärast kahjujuhtumit.
Kui kindlustusseltsile on juhtumi kohta teade esitatud, saadetakse täpsed juhised, millised dokumendid esitada. Näiteks küsitakse terviseinfot ja haiguslehti. Need on Eestis digitaalsed ja iga inimene näeb enda infot digiloost ise, sealt saab ka väljavõtte. Kindlustusseltsi kahjukäsitlejad terviseinfot e-tervise infosüsteemist ei näe.
Kui dokumendid esitatud, kulub hüvitise saamiseks keskmiselt 2-3 tööpäeva.
Klientide tagasiside kahjukäsitlusele
- Olen väga tänulik kogu info eest. Küsimustele sain koheselt vastuse ja vajalike dokumentide esitamine sujus päris hästi. Algul ei läinud küll dokumendid läbi, aga see ei ole teeninduse viga ega probleem. Väga sõbralik, abivalmis, selgitav - suur tänu!!
- Kõik on väga lihtne ja arusaadav.
Kindlustus tasuks regulaarselt üle vaadata, et see vastaks vajadustele
Eesti vastajad tõid välja, et ei olda päris kindel, kas kindlustuskaitse on vajaduste jaoks piisav. Teistes Balti riikides märgiti ka variant, et pole selge, millele kindlustuskaitse kehtib.
Soovitame aeg-ajalt, näiteks kord aastas, oma kindlustuse üle vaadata, et veenduda, kas see vastab vajadusele. Seda on mugav kontrollida SEB internetipangast või saab registreeruda nõustamisele, kui on lisaküsimusi.
Levinud müüt: kindlustus ei taha hüvitisi välja maksta
Tänavu on üheksa kuuga SEB Life & Pension Baltic SE Eesti kindlustushüvitisi välja maksnud kokku üle 1,3 miljoni euro väärtuses.
Keskmine hüvitis surmajuhtumi korral on tänavu olnud pea 14 000 eurot, kriitilise haiguse puhul pea 4000 eurot. Õnnetusjuhtumitest tingitud ajutise töövõimetuse puhul väljamakstud hüvitiste keskmine summa küündis üle 500 euro.
Näiteks kui on valitud ka laenukaitse kindlustus, siis selle puhul on kindlustatu surma korral tänavu välja makstud suurim hüvitis üle 110 000 euro.
Hüvitiste taotlemisel on peamised surmapõhjused vähk ning südame-veresoonkonna haigused. Traumade tõttu esitatud kahjuteadete puhul on peamised põhjused luumurrud ning põlve ja hüppeliigese traumad.
Selleks, et soodustatud isikud või lähedased teaksid hüvitist taotleda, tuleks neile oma kindlustusest teada anda.
Küsitlus viidi läbi SEB Life and Pension Baltic SE klientide seas kõigis kolmes Balti riigis. Kokku jagas oma arvamust 202 klienti. Kindlustusandja on SEB Life and Pension Baltic SEB Eesti filiaal. Enne lepingu sõlmimist palun tutvuge tingimustega. Vajadusel pidage nõu asjatundjaga või registreerige nõustamisele SEB kodulehel.