Eesti noored teevad aastas miljoneid e-oste
E-ostude arv kasvas Eesti noorte seas viimasel kahel aastal ligi kolm korda ning pea samapalju kasvas tehingute käive, näitab SEB uuring. Statistika kohaselt tegid noored vanuses 18–25 eluaastat 2019. aastal 1,2 miljonit e-ostu ning kulutasid 20,5 miljonit eurot. Iga kolmas noor ostab veebipoodidest regulaarselt ning rohkem kui pooled eelistavad e-ostelda kord paari nädala jooksul.
„Noorte kasvav aktiivsus e-kanalites tuleneb ühelt poolt e-kaubanduse arengust, teisalt aga viimastel aastatel ka noorte kasvanud sissetulekutest. Viimaste aastatega on tõusnud nii keskmisest kõrgemat palka saavate noorte osakaal kui ka Eesti keskmise palga saajate hulk. E-ostlemise käitumismustritest näeme, et hetkel keskenduvad noored veel klassikalistele e-poodidele (nt Alibaba, Amazon, AliExpress), kuid üha populaarsemad on ostud spetsiaalsetes rakendustes (chatirakenduste kaudu ajendatud ostud nagu Facebook Messenger, Instagram), mida hetkel kasutab meie hinnangul küll vaid 10% noortest,“ kommenteeris noorte e-kauplemiskultuuri SEB juhatuse liige Ainar Leppänen.
Kooskõlas üldise trendiga vähenes viimastel aastatel noorte e-ostude keskmine summa, kuid see kukkumine piirdus paari euroga (19,43 eurot 2017. aastal, 17,23 eurot 2019. aastal). Noorte e-ostude keskmine suurus jääb selgelt alla keskmise kliendi tehingusumma 33 euro. Samuti eelistavad noored oma e-ostudes välismaiseid kanaleid, mille osakaal nende e-poodlemises ulatub üle 85%. Kokku läks noorte e-ostudest välismaa kauplejatele 17,8 miljonit eurot ning kohalike osaks jäi 2,7 miljonit eurot.
SEB e-ostude analüüsi aluseks on panga korraldatud kliendiuuring e-kaubanduse teemal, lisaks on teostatud e-kaubanduse kaarditehingute analüüs aastatel 2017-2019.
Tervitades
Evelin Allas
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 6655 649
mobiil +371 5111 718
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post evelin.allas@seb.ee