Mugavam ja rohelisem: SEB kaarditeenus säästab ka loodust
SEB on juba aastaid uute teenuste ja lahenduste arendamisel pidanud muuhulgas silmas panga ökoloogilist jalajälge. Paberivaba teeninduse, videosilla teel nõustamise ning IT-lahenduste kõrval on oluline roll ka plastikkaartidel. SEB statistika näitab, et üha rohkem kliente eelistab oma pangakaarti tellida postiga koju pangakontori külastamise asemel. See pole vaid mugavam, aga hoiab kokku nii aega kui kütusekulu.
„Aastaid tagasi käivitasime teenuse, millega toimetame pangakontori asemel uue pangakaardi kliendile postiga koju. Nõnda säästame nii oma klientide kui ka pangatöötajate väärtuslikku aega, vähendades samas ka kütusekulu, sest kliendil pole tarvis oma kaardi jaoks eraldi pangakontorisse tulla. Kui mullu väljastatud 261 000 kaardist 133 000 ehk napilt üle poole saadeti kliendile postiga koju, siis eriolukord on muutnud kliendid uutele lahendustele veelgi avatumaks ning tänavu II kvartalis ennustame koju saadetud pangakaartide osakaal on juba üle 80 protsendi,“ kommenteeris SEB Balti kliendianalüüsi ja andmeteaduse juht Lennart Kitt.
Koju saadetud pikenduskaartide osakaal oli möödunud aastal SEB-s 77 protsenti, kuid tänaseks on see kasvanud juba 94 protsendini. Oma osa mängisid ka mullu juunis tehtud uuendused internetipangas, mis kasvatasid posti teel tarnitavate esmaste eraklientide kaartide osakaalu aasta esimese poole 6 protsendilt aasta lõpuks 39 protsendile. Täna jõuavad eraisikute esmased pangakaardid kliendini posti teel juba 76-l protsendil juhtudest. Maikuust pakutakse sarnast võimalust ka äriklientidele.
SEB ennustab, et eriolukorra ning selle järellainetuse tulemusena saadab pank käesoleva aasta jooksul kasutajatele koju juba ligi 211 000 pangakaarti. „Kui lähtume eeldusest, et pangakaardile kontorisse järele tulemiseks läbiks iga klient 20 kilomeetrit siis teeks see kokku ligi 105 ringi ümber maakera. Seega võime ainult aimata, kui palju aega ja ressurssi aitab pealtnäha lihtne teenus inimestel kokku hoida,“ ütles Kitt.
Samas rõhutab Lennart Kitt, et pangakaarti koju tellimise eelduseks on pidevalt ja korrektselt uuendatud kliendiandmed. „Teenuse töökindluse ja turvalisuse on aidanud tagada meie kliendid, kes oma kontaktandmeid pangas pidevalt kontrollivad ja uuendavad ning see väärib kindlasti tunnustust,“ lisas Kitt.
Tervitades
Evelin Allas
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 6655 649
mobiil +371 5111 718
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post evelin.allas@seb.ee