Koroonakriisi ajal toetasid SEB panga tööd 32 robotit
Alates 2020. aasta algusest töötab SEBs 32 robotit, mis jätkasid igapäevast ülesannete täitmist ka koroonakriisi ajal. Sel perioodil on osutunud eriti väärtuslikuks robotite immuunsus meditsiinilise kriisi suhtes.
Nn „robotiseeritud protsesside“ eesmärk on lihtsustada panga töö igapäevaseid protsesse ja vabastada töötajaid rutiinsetest ja korduvatest ülesannetest.
SEB panga robotiseerimine algas 2017. aastal, kui esimesed robotprogrammid alustasid tööd igapäevaste pangaoperatsioonide valdkonnas. Täna teevad robotid ööpäev läbi tööd peamiselt andmete registreerimise ja haldamise valdkonnas. Robotite näol on tegemist konkreetsete, selgelt piiritletud ülesannete täitmiseks loodud programmidega, mis teevad igapäevast ja -öist tööd virtuaalses keskkonnas pangaserverites. Osadel neist on samuti olemas oma nn „töökoht“ ja arvuti. Tulevikus plaanib pank järjest enam rakendada RPA-programme (ingl robotic process automation) andmete targas otsimises ja filtreerimises, mis on järgmine samm robotiseerimise teel.
SEB juhatuse liige Ainar Leppänen: „SEBs robotite eesmärgiks on inimeste vabastamine rutiinsest tööst, jättes töötajatele aega ülesanneteks, mis on neile palju huvitavamad ning milles inimesed on robotitest kindlasti tugevamad. Eelkõige seisnevad nö „inimeste ülesanded“ info igakülgses analüüsimises, tõlgendamises, samuti inimlikkust ja empaatiat nõudvates töö- ja suhtlusolukordades. Samal ajal teevad robotid standardseid töid lihtsamalt, efektiivsemalt, veavabamalt.“
„Pandeemia ajal avastasime enda jaoks veel ühe robotite tugevuse – nimelt nende immuunsuse meditsiinilise kriisi suhtes, millele veel mõned kuud tagasi poleks osanud mõelda. Olukorras, kus pank peab arvestama täiendavate riskifaktoritega, et oma tööd jätkata, on immuunsed abilised, nagu robotprogrammid ja chatbot’id, suureks abiks. Küll see ei välista muidugi täielikult seda, et neid võivad tabada aeg-ajalt teistsugused viirused, nt arvutiviirused, millega tuleb sel juhul eraldi tegeleda“ lisas teemat kokku võttes Ainar Leppänen.
Selleks, et rutiinseid töid robotiseerida, on SEBs loodud robotite ehitusmeeskond, kellega panga töötajad ühendust võtavad, kui nad soovivad mõne protsessi automatiseerida. Seni loodud robotitel on suuremas osas käes igapäevased ülesanded mis kaasnevad igapäevaste pangaoperatsioonidega. Osad robotid olid aga loodud spetsiaalsete projektide elluviimiseks ja on nüüdseks saadetud pensionile.
Lisainfo:
Julia Piilmann
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 665 5340
GSM +372 5124 808
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post julia.piilmann@seb.ee