Tarbimise vähenemine eriolukorra ajal on eraisikute hoiustele positiivselt mõjunud
Kui koroonakriisi ajal on mitmetes sektorites sissetulekud vähenenud, siis on säästude olemasolu varasemast veelgi olulisemaks muutunud. Maikuu andmetel näeb SEB kliendibaasilt, et eraisikute kontodele laekumine on vähenenud ligi 6%, samal ajal vähenesid kulutused ligi 11%. Kuna kulutused vähenesid sissetulekutest kiiremini, on näha, et kokkuvõttes on eraisikute hoiused isegi mõnevõrra suurenenud.
Kui koroonakriisi ajal on mitmetes sektorites sissetulekud vähenenud, siis on säästude olemasolu varasemast veelgi olulisemaks muutunud. Maikuu andmetel näeb SEB kliendibaasilt, et eraisikute kontodele laekumine on vähenenud ligi 6%, samal ajal vähenesid kulutused ligi 11%. Kuna kulutused vähenesid sissetulekutest kiiremini, on näha, et kokkuvõttes on eraisikute hoiused isegi mõnevõrra suurenenud. Kõige kiiremini on muutustele suutnud reageerida inimesed vanuses 51–64 eluaastat. Sissetulekud on enam vähenenud meestel ja vähem – naistel.
SEB Balti kliendianalüüsi ja andmetalituse juht Lennart Kitt: „Kui Statistikaameti andmetel kulutas 2019. aastal keskmine Eesti leibkonna liige 489 eurot kuus, siis vähemalt selline summa oli veebruaris 53% SEB aktiivsetest klientidest. Kolm kuud hiljem on sama osakaal kasvanud 56%ni. Kusjuures kõige julgem on olukord pensioniealiste seas, kus vähemalt samaväärne summa on varuks enam kui 70% elanikest. Kuna säästud võivad olla hajutatud ka mitme panga vahel, siis ilmselt on kõrvale pandud summad isegi mõnevõrra suuremad.“
Arvestades seda, et tarbimine on taastumas, aga majandusest (vähemalt osades sektorites) ei paista kriis veel niipea lahkuvat, siis aja jooksul muutub säästude olemasolu inimestele aina olulisemaks. Mai keskel 1100 Eesti elaniku seas läbi viidud küsitluse tulemused viitavad, et juba praegu on oma säästude kallale läinud 21% elanikest – samal ajal kinnitasid 13% küsitletuist, et nende säästud on koroonakriisi ajal suurenenud. Ligi 50% vastanutest on kinnitanud, et nende säästud pole muutunud ka koroonakriisist hoolimata.
Selleks, et toetada oma kliente säästude loomisel, käivitas SEB oma mobiilirakenduses uue kogumise funktsiooni. Kogumiseks on võimalik seadistada kuni viis eesmärki, millele saab visualiseerimiseks foto lisada ning seada nii eesmärgi saavutamise perioodi kui ka igakuiste sissemaksete suuruse.
Lisainfo uue säästmisfunktsiooni kohta.
Lisainfo:
Julia Piilmann
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 665 5340
GSM +372 5124 808
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post julia.piilmann@seb.ee