40 ettevõtet üle Baltikumi vallutavad koostöö abil uusi turge
SEB kasvuprogrammis alustasid teekonda 40 ambitsioonikat ettevõtet Balti riikidest, kes on valmis astuma välja oma mugavustsoonist ja looma interdistsiplinaarsetes meeskondades uut ärilist väärtust.
„Kandideerijaid oli tänavu üle 100 ettevõtte, kuid programmi valituks said need, kes näevad koostöös potentsiaali ning julgevad koos partnerettevõttega luua midagi täiesti omanäolist,“ sõnas SEB innovatsioonijuht Anette Ustal. „Eelmise aasta programmi põhjal saab öelda, et ühisosa võib leida ka väga erinevate sektorite koostöö tulemusena. Näiteks ühendas üks tiim endas meditsiini, joogitootmise ja üritusturunduse knowhowd ning ühise tootega õnnestus neil liikuda uute kliendigruppideni, kelleni võib-olla üksinda oleks olnud tunduvalt ressursikulukam jõuda,“ täiendas Ustal.
Selle aasta üks osalejaks valitu on ettevõte Wallenium, kes tegeleb ruumide helikindlateks muutmisega. Wallenium plaanib lähiaastatel oma äritegevust oluliselt kasvatada, laienedes uutele turgudele ja kolides uuele tootmispinnale. „SEB kasvuprogramm annab meile olulise toe ideede valideerimiseks, toetades samal ajal ettevõtte kasvu ja keskkonnasõbralikkuse eesmärke. Uue ja kaasaegse tehase rajamise viie aasta plaan näeb ette tänase tootmisvõimsuse 2-3 kordset kasvu. Seejuures on tagatud kõrge kvaliteet, kontrollitud tarneahel, kiiremad tarneajad ning tekivad paremad võimalused luua ja testida uusi tooteid. Kõige selle taga peab olema innovatsioon, mida loodamegi SEB kasvuprogrammist ammutada,“ räägib Walleniumi ekspordijuht Põhjamaades, Ilya Shepelenko.
Heaolu teejuht Stebby, mis koondab kõikvõimalikud spordi- ja terviseteenused ühte online keskkonda, otsustas kasvuprogrammi kandideerida just selle pärast, et see on Stebby jaoks positiivne väljund huvitava arutelu ja ühise heaolukultuuri loomiseks just koos teiste Eesti ettevõtetega, kommenteeris Stebby Chief Revenue Officer, Kristjan Jasinski. „Jagatud kogemuste ja kontaktide abil saame laiendada oluliste teemade kõlapinda ja arengut, olgu selleks tervishoid, töötajate toetused või ühiskonna suund üleüldiselt," lisab Jasinski.
Programm annab konkreetsed tööriistad ja raamistiku mitme sidusrühma vahel koostöö juhtimiseks ning pakub võimalusi kuidas innovatsiooniprojekti edumõõdikuid seada. Seejärel tuuakse näiteid klientide innovatsiooniprotsessidesse kaasamise võimalustest erinevates innovatsiooniprojekti arengufaasides. „Ka SEB-s korraldame uutele toodetele disainsprinte, mille üks olulisim osa püüda kliendi probleemi võimalikult hästi kaardistada ning seejärel võimaliku lahenduse riskantsemaid aspekte tulevase kasutaja peal varakult valideerida,“ ütles innovatsioonijuht Anette Ustal.
SEB Kasvuprogramm on kiirendi ambitsioonikatele ettevõtetele uute ärisuundade disainimiseks, partnersuhete loomiseks ja innovatsioonivõimekuse tõstmiseks. Sel aastal on programmi fookus ettevõtete koostööl, luues seeläbi innovaatilisi lahendusi. Programmi korraldab SEB koostöös Rethink Teenusedisaini agentuuriga ja programm on osalevatele ettevõtetele tasuta. Kasvuprogramm kestab august- oktoober 2024.