Kaardiga maksev klient on tulusam: suvised väliüritused toovad kaasa uue reaalsuse kaupmeestele
Suvi tähendab rohkem väliüritusi, rohkem oste – ja ka rohkem ootusi tarbijatelt. Laadad, messid ja kontserdid täidavad linnapargid ja maapiirkonnad meluga, kuid üks asi on aastatega selgeks saanud: sularaha pole enam kuningas.
Üha enam eeldatakse, et ka väiksemates müügikohtades saab maksta kaardiga või nutiseadme abil. „Eesti keskmine sularaha makse on 19€ ja iga päev tehakse ligi 19 miljoni euro väärtuses kaardimakseid – see on kaks korda rohkem kui sularaha väljavõtmisi,“ toob välja SEB kaupmeeste makselahenduste grupijuht Heleriin Pihla. Ta lisab, et kontaktivabad viipemaksed moodustavad juba umbes 78% kõigist kaarditehingutest. „Kui ettevõttel pole võimalust kaardimakseid vastu võtta, jäävad paljud tehingud lihtsalt tegemata,“ tõdes Pihla.
Terminal kasvõi üheks päevaks
Väliüritustel tegutsevatele kaupmeestele tähendab see selget vajadust paindlike lahenduste järele. „SEB pakub terminalide hooajalist renti – ilma siduva pika lepinguta. Kaupmees saab terminali rentida kasvõi ainult üheks päevaks või nädalaks. See on ideaalne lahendus neile, kes müüvad tooteid laadapäevadel, suvistel messidel või muudel hooajalistel üritustel,“ sõnab Pihla ja tema sõnul on ka noorte seas huvi suur: „SEB terminale kasutavad näiteks ka Junior Achievement Eesti õpilas- ja minifirmad.“
Terminal nutiseadmes
Lisaks klassikalistele terminalidele pakub pank ka eriti nutikat lahendust – makseterminali nutiseadmes (Pos on Phone). Android-seadmele paigaldatav rakendus muudab nutitelefoni kaardimakseterminaliks. Vajalik on vaid NFC-tugi ja internetiühendus. See tähendab, et isegi alustav ettevõte või väike tegija saab kiirelt ja mugavalt kaardimakseid vastu võtta.
Hind on müüt
Makseterminali rent ei pea sugugi kallis olema. SEB terminalide kuutasud jäävad vahemikku 5–20 eurot (käibemaksuta), millele lisandub ligikaudu 1% suurune tehingutasu. Ja väikese käibega ettevõtetele mõeldud POS on Phone lahendus on kliendile kolmeks kuuks tasuta.
Sularahata maailmas on maksevõimaluste pakkumine muutunud elementaarseks osaks heast kliendikogemusest. „Iga kaupmees, kes kaardimaksete võimalust ei paku, riskib müügi langemisega – ja pikas plaanis ka püsiklientide kaotusega. Kui suvi toob rahva välja laatadele ja festivalidele, tasub kaupmehel mõelda: kas mul on olemas kõik, et kliendi ostusoov ei jääks pelgalt sooviks?“ soovitab Pihla.