SEB: söögikohad ja toidukullerid olid mullu Balti e-kaubanduse suured võitjad
SEB Balti eraklientide e-kaubanduse ostud kasvasid 2021. aastal võrreldes eelnenud aastaga 28%, sealjuures oli Eestis tõus mõnevõrra tagasihoidlikum (17%). Suure hüppe tegid e-ostud restoranidest ja kohvikutest ning seda kõigis Balti riikides. E-kaubandus kasvas Eestis ka teistes valdkondades, välja arvatud meelelahutuse ning aia- ja kodukaupade segmendis.
Söögikohtadest tegid SEB Eesti kliendid e-oste 2021. aastal üle kahe korra rohkem, veelgi suurem oli kasv Lätis (141%) ja Leedus (119%). Toidukaupade, terviseteenuste ja riiete e-kaubanduse kasv ulatus Eestis 40% juurde. Lätis näitas suurt kasvu (116%) rõivaste e-kaubandus, mida võib seostada riigis valitsenud pikema ja rangema karantiiniga. Leedulased kulutasid varasemast tunduvalt rohkem (96%) reisimisele ja hotellidele.
Kõigis Balti riikides kulutati mullu vähem meelelahutusele ja Eestis oli langus 18%, mille põhjuseks oli suur huvi e-meelelahutuse vastu 2020. aastal, mis möödunud aastal mõnevõrra langes.
Vanuserühmade lõikes kasvas e-kaubandus Eestis enim kõige nooremate, 18–25-aastaste seas (39%) ning mida vanuserühm edasi, seda väiksem oli kasv. Lätis ja Leedus ulatus eri vanuserühmades e-kaubanduse kasv 30% kanti ning kõige suurem tõus oli samuti noorimas vanusegrupis.
E-kanalite arendamine muutub järjest olulisemaks
„Pandeemia alguses hoo sisse saanud e-kaubanduse kasv jätkus ka mullu, mida kinnitab omalt poolt SEB klientide e-ostude käive. Eestis kasvas selgelt enim söögikohtade käive, mille põhjuseks võib pidada toidukulleritega tehtud tellimuste suurt kasvu. E-kaubandus suurenes pea kõigis valdkondades ning kaupu ja teenuseid müüvatele ettevõtetele tähendab see, et e-kanalite arendamine on tähtsaim ülesanne, kui soovitakse püsida konkurentsis,“ ütles SEB Panga juhatuse liige ja jaepanganduse valdkonna juht Ainar Leppänen.
Uuematest trendidest e-kaubanduses saab kuulata juba 17. märtsil toimuval e-kaubanduse foorumil, mida korraldab e-Kaubanduse Liit koostöös SEB pangaga.
Tabel: e-kaubanduse käibe muutus 2021. aastal võrreldes 2020. aastaga.
Aluseks on võetud SEB klientide e-kanalites tehtud kaardi- ja pangalingi maksed.
Eesti | Läti | Leedu | |
---|---|---|---|
Söögikohad | 104% | 141% | 119% |
Tervishoid | 41% | 36% | -67% |
Rõivad | 40% | 116% | 58% |
Toidukaup | 38% | 68% | 5% |
Teenused | 22% | 26% | 17% |
Muu | 16% | 18% | -9% |
Reisimine, hotellid | 15% | 37% | 96% |
Transport | 12% | 94% | 81% |
Elektroonika | 5% | 14% | -16% |
Kodu- ja aiakaup | -4% | 23% | -39% |
Meelelahutus | -18% | -12% | -17% |
Lisainfo:
Maarja Kalamas
kommunikatsioonijuht
SEB Pank
mobiil +372 5304 5743
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post maarja.kalamas@seb.ee