SEB kasvuprogrammi viljad: rasketehnika jagamisäpp, logistika müügirobot ja palju teisi uusi lahendusi
Mitme Eesti ettevõtte eduloos on oma roll SEB Kasvuprogrammil, mis on aidanud ettevõtetel suurendada käivet ning muuta tegevust efektiivsemaks.
Euroopa Innovatsiooniakadeemia president ja programmi koolitaja Alar Kolk ütles, et SEB kasvuprogramm aitab Eesti ettevõtetel leida uue ärimudeli, millega kasvada kiiremini ning kasumlikumalt kui enne. „SEB Kasvuprogramm annab vajalikud oskused ja tööriistad, kuidas eksperimenteerida uute toodete ja teenustega ning nüüdseks on programmis osalenud ettevõtetel ette näidata mitmeid edulugusid,“ märkis Kolk.
SEB Kasvuprogrammis on näiteks osalenud Iglusaun, mis sisenes Ühendkuningriigi turule ja müüs teatavasti sauna ka jalgpallistaar David Beckhamile. Programmis osalenud ehitusettevõte Verston Ehitus lõi idufirma InfraFly, mis pakub rasketehnika jagamisteenust ehitusettevõtjatele. Selle asemel, et helistada läbi rasketehnika rendileandjaid, saavad objektijuhid keskenduda tööde korraldamisele kohapeal, mis omakorda vähendab seisakuid ehitusplatsidel. Tehnikaomanikud saavad lisada oma masinapargi keskkonda ning leida kerge vaevaga lisatööd, kasvatades nii oma kliendibaasi.
Veel üks kasvuprogrammi edulugu sündis logistikaettevõtte DSV ja tarkvararobootika arendajaga Flowit Estonia koostöös. Programmi käigus kujunes ettevõtete vahel välja sünergia, mis andis tulemuseks virtuaalse müügiroboti Aitoldyou. Robot aitab DSV-d igapäevases müügitöös, suutes prognoosida tuleviku müüki 85% täpsusega ning olles kohaldatav erinevate klientide vajadustele.
Kolgi sõnul on digitaalsed ärimudelid ilmselgelt ettevõtlusmaailma uued valitsejad ja võtavad turud üle. Kui ettevõte ei digitaliseeri oma äri, siis ta konkurentsis kaua vastu ei pea.
SEB jaepanganduse valdkonna juht Ainar Leppänen ütles, et kasvuprogramm on õla alla pannud sajale Eesti ettevõttele. „Kui SEB alustas programmiga 2017. aasta kevadel, siis selle eesmärgiks sai ettevõtete toetamine nende äritegevuse arendamisel ning konkurentsivõime tõstmisel. Programmi populaarsust näitab ka see, et kahe aasta jooksul on lisaks ettevõtetele löönud kaasa 50 000 vabakuulajat, kes on osalenud avalikel loengutel või jälginud otseülekandeid Facebooki vahendusel. Tänaseks tõdeme rõõmuga, et oleme pangana saanud ettevõtteid finantseerimisel kõrval toetada ka hoopis uuel, kaasavamal moel.“
SEB viib kasvuprogrammi läbi koostöös Euroopa Innovatsiooniakadeemiaga. Sügisel algavasse uude vooru valitakse kuni 15 ettevõtet, kes koolitajate Alar Kolgi ja Jeff Abbotti eestvedamisel aidatakse personaalse tegevusplaanini, mille abil ettevõte astub juba kolme kuni kuue kuu jooksul äritegevuses sammu edasi.
Avaldusi programmiga liitumiseks ootab SEB 11. septembrini 2019. Rohkem infot kasvuprogrammi kohta: https://www.seb.ee/ariklient/kasvuprogramm.
Lisainfo:
Julia Piilmann
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 665 5340
GSM +372 5124 808
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post julia.piilmann@seb.ee