Ajujahilt väljuvad vastutustundlikud tuleviku ettevõtjad
Selle aasta Ajujahi finaalis astusid võistlustulle Complok, Steelmonitor ja Crump. Saate võitis rahapesu tõkestamise koolitust pakkuv Complok ja võitja sai auhinnaks 30 000 eurot. Teine ja kolmas koht vastavalt 15 000 ja 7500 eurot.
Complok kaasasutaja Maarja-Liisa Soe sõnul oli nende jaoks juba finaali jõudmine väga suur võit. “Tagasivaatavalt võime öelda, et Ajujaht on meie mentaliteeti ja ambitsiooni kasvatanud nii, et oleme oma teekonnal jõudnud traditsioonilisest ärimudelist täielikult iduettevõtteks, mis on valmis globaalseks skaleerimiseks,” selgitas Soe.
„Complokis teati üpris täpselt, milline regulatiivne tsunami on finantssektorit tabanud ning, kui nad nüüd näitavad veelgi selgemalt ära, kuidas nad kavatsevad võimaldada väga kuluteadliku finantssektori tegijatele kokkuhoidu, siis ma usun, et neil võib oma nišis olla ees päris kenake tulevik,” arvas SEB privaatpanganduse strateeg Peeter Koppel.
Microsoft Eesti tegevjuht Tanel Erm rääkis, et Comploki näol on tegu siira ja entusiastliku tiimiga, kes on suutnud luua toote, mis on tänapäeva tugevalt reguleeritud finantsmaailma vajalik ja väärtuslik. “Hoian värsketele võitjatele pöialt," lisas Erm.
Suure mõjuga ettevõtted
SEB on Ajujahi suurtoetaja olnud esimesest hooajast peale. Kaheksandat aastat antakse lisaks välja ka SEB eriauhind ning sel aastal pälvis Tuleviku ettevõtja tiitli Ajujahi finaali pääsenud Crump.
„Tuleviku ettevõtte kriteeriumid oleme jaganud kolme valdkonda: mõju keskkonnale, sotsiaalsetele aspektidele ning kaasavale ja eetilisele ettevõtluskultuurile. Avaldada positiivsemat mõju, see tähendab luua lahendusi, mis on ajas vastupidavad,“ selgitas SEB Baltikumi strateegiajuht Andra Altoa.
Varasemalt on eriauhinna saanud Võõras Sõber, kes pakub nõustamisteenust tööstressi ja läbipõlemise ennetamiseks. Lisaks ka Mentornaut, mis alustas eraõpetajate platvormiga, leidmaks parim eraõpetaja, kelle juhendamisel saab õppida eratunnis sobival ajal ja sobivas kohas, parima hinnaga.
Mõni eriauhinna saanud tiim ei ole aga Ajujahi võistlusel väga kaugele jõudnud, kuid on siiski suuri tegusid korda saatnud. Näiteks tunnustas SEB eriauhinnaga Triumf Healthi ja nende mängul põhinevat vaimse tervise rakendust.
"Ajujahi programm on hea hüppelaud tähelepanu köitmiseks ja oma loo rääkimiseks, aga meie jaoks oli suurima väärtusega just koolitusprogramm. 2018. aastal tegelesime krooniliste haigustega laste vaimse koormuse vähendamisega ja nende aktiveerimisega kasutades psühholoogilist metoodikat. Meie hooajal teenis võidu auga välja FoodDocs, kuid meie valmistusime Ajujahi perioodil oma esimeseks kliiniliseks rakendusuuringuks kahes haiglas, mistõttu hooaja vältel ei oleks me saanud suurt progressi näidata, kuna uuringu perioodil külmutatakse rakenduse arendustegevus ning müügi- ja turundustegevus algab alles pärast uuringute perioodi. 2019. aastaks olime avaldanud oma esimese teadusartikli mainekas teadusajakirjas, seda tõepoolest erakordse kiirusega, kuid siiski väljaspool Ajujahi programmi ajaraami," rääkis psühholoogiadoktor Kadri Haljas, Triumf Healthi asutaja. „Näitasime, et laste vaimne tervis on tähtis ja alustasime kõige raskemast sihtrühmast – vähihaigetest lastest. Lisandusid teised kroonilised haigused, aga siis tuli COVID ja me saime aru, et kõigil on raske ja saame oma sihtrühma laiendada. Meie lahenduse edasiarendus Triumfland Saga aitab edendada kõikide laste vaimset tervist, kultuuride üleselt ja iga lapse jaoks oma emakeeles ning seda üle kogu maailma,“ täiendas Haljas.
Sel aastal nimetati Triumf Health poolt välja töötatud Triumfland Saga maailma parimaks tervisetehnoloogiaks!
Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus. Läbi aastate on Ajujahile esitatud ligi 5000 äriideed ning riigiasutuse programmist on tuule tiibadesse saanud mitmed kohalikud ja rahvusvahelised edulood. Tuntumate vilistlaste hulka kuuluvad näiteks Bolt, Bikeep, Click & Grow, GoWorkaBit, FoodDocs, Groveneer, Timbeter jpt.