SEB ja Swedbank võtsid kasutusele Smart-ID
Tänasest alates on SEB ja Swedbanki mobiili- ja internetipankadesse võimalik logida uue elektroonilise identiteedi lahenduse Smart-ID abil.
SK ID Solutionsi (SK) innovaatilise lahenduse Smart-ID mugavaks kasutamiseks on loodud Androidi ja iOS platvormidel töötav rakendus, mille saab alla laadida App Store’ist ja Google Play poest. Smart-ID kasutamiseks pole vaja spetsiaalset SIM-kaarti või kaardilugejat, vaja on vaid internetiühendust. Smart-ID ei sõltu riigipiiridest ja on lahendusena kergesti kasutusele võetav kõikjal maailmas. See Eesti innovatsioon avab palju uusi võimalusi nii e-teenuste osutajatele kui ka nende kasutajatele.
„Oleme loonud kaasaegse ja mugava elektroonilise identiteedi ehk eID lahenduse, mis ei sõltu SIM-kaardist ega nutiseadme operatsioonisüsteemist ning on samas väga turvaline. Mul on hea meel, et Smart-ID on pälvinud tunnustuse pangandussektoris ning Swedbank ja SEB Pank toetavad SK omanikena innovatsiooni, võttes uue lahenduse kasutusele,“ ütles SK ID Solutionsi lisateenuste ärijuht Liisa Lukin.
„Digitaalse panganduse areng on viimastel aastatel olnud väga kiire. Tänaseks on Swedbankil juba üle poole miljoni interneti- ja mobiilipanga kasutaja. Mobiilipanka kasutab neist igakuiselt 150 000 klienti ja see number kasvab pidevalt. Samal ajal on meie klientide hulgas üsna palju inimesi, kes erinevatel põhjustel pole veel tänapäevaseid isiku tuvastamise vahendeid kasutusele võtnud. Usun, et Smart-ID on ülimugav viis meie digikanalitesse logimiseks ning seal toimetamiseks paljudele nutiseadmeid kasutavatele inimestele,“ ütles Swedbanki digiteenuste juht Agnes Oidsalu.
SEB jaepanganduse ja tehnoloogia valdkonna juht Ainar Leppänen: „Meie soovime Smart-IDga liituda eelkõige seepärast, et pakkuda oma klientidele võimalust asendada seni internetipangas laialt kasutatavad koodikaardid uue lihtsa autentimisvõimalusega. Nii interneti- kui ka mobiilipangas tehingute tegemiseks, aga ka üldiselt isiku elektrooniliseks tuvastamiseks eeldatakse tänases maailmas kiireid, paindlikke ja turvalisi lahendusi. Smart-IDga liitudes astume koos järgmise sammu mugavuse ja turvalisuse suunas ning loodame, et kliendid võtavad uue lahenduse hästi vastu.
Eesti suurimate pankade veebiteenuste võidukäik algas rohkem kui 20 aastat tagasi, kui klientidele said väljastatud esimesed koodikaardid. Tänane maailm meie ümber, selle võimalused, aga samuti turvariskid nõuavad hoopis teistsuguseid lahendusi.“
Lisaks Swedbankile ja SEB Pangale on Smart-ID toe oma e-teenustele lisanud ka koolihaldussüsteem eKool, Tallinna Kaubamaja Grupp ning tele- ja internetiteenuste pakkuja Starman.
Innovaatiline Smart-ID toimib lihtsal põhimõttel: kasutaja laadib Google Playst või App Store’ist nutiseadmesse Smart-ID rakenduse ning tuvastab oma isiku Mobiil-ID või ID-kaardi abil. Nii nagu ID-kaardi ja Mobiil-ID jaoks, on ka Smart-ID kasutamiseks vaja PIN1 ja PIN2-koode, mille kasutaja loob samas rakenduses. Smart-ID kasutamine on tasuta.
SK ID Solutions on spetsialiseerunud rahvusvaheliste e-identiteedi lahendustele. Oleme Eesti riigi partner sertifikaatide väljastamisel isikut tõendavatele dokumentidele. Võimaldame erinevate riikide kodanikel e-teenustesse sisse logida ning digitaalallkirju anda. SK ID Solutions teenindab enam kui 600 organisatsiooni, mille hulgas on nii finants-, tervishoiu- kui ka muud era- ja riigisektori e-teenused. Meie teenustel on Eestis üle 600 000 lõppkasutaja.
Lisainfo:
Julia Piilmann
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 665 5340
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post julia.piilmann@seb.ee